lördag 18 februari 2017

Lyssna på Lars Bern... gärna två gånger!



I den här intervjun ger Lars Bern sin syn på klimathotet och dess upphovsmän och medspelare. Han sågar i princip hela klimathots-etablissemanget vid fotknölarna och tyvärr får man nog ge honom helt rätt. Jag läste nyss ett inlägg av Professor Lennart Bengtsson på bloggen "Klimatupplysningen" som jag tar mig friheten att återge en del av här, Lennart Bengtsson är alltså en av Sveriges främsta klimatforskare och säger så här;

"Det är intressant att se hur fantastiskt många klimatexperter det finns i Sverige. Trots snart sex decennier i branschen har jag aldrig träffat dessa svenska experter ( varav det uppenbarligen finns tusentals) på någon konferens om klimatet eller läst några vetenskapliga artiklar av dem i fackpressen. Är det så att på detta område krävs det i Sverige inte längre någon utbildning eller några fackkunskaper eller är ordet klimat något annat än vad jag har fått lära mig under min utbildning och min karriär?"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar